Wednesday, September 13, 2017

Ahmad Suradji - Bomoh Pembunuh Bersiri

Pernah dengar tak kisah ni? Kisah ni hangat sekitar tahun 1997. Kisah tentang seorang bomoh yang mengamalkan ilmu hitam dan telah membunuh seramai 42 orang perempuan sekitar tahun 1986-1997..perghh kalah Pogo The Clown yang bunuh 33 orang tu.

Ahmad Suradji berasal dari Medan, Indonesia telah dilahirkan pada 10 Jan 1949. memiliki 3 orang isteri dan kesemua isterinya adalah adik beradik. Mula membunuh pada tahun 1986 setelah kononnya bermimpi arwah ayahnya menyuruh dia meminum air liur daripada 70 orang wanita untuk menjadi bomoh yang handal. Sejak itu dia mula mencari mangsa dan membunuh mereka bagi tujuan ilmu hitam yang diamalkan. Siapakah mangsa bomoh setan ini? Mangsanya adalah perempuan-perempuan yang datang berjumpa dengannya atas tujuan untuk menjadi cantik, kaya atau pun untuk pasangan mereka setia. Untuk upacara perubatan kononnya mereka di bawa ke ladang tebu yang berhampiran rumahnya, mangsa kemudiannya dicekik hingga mati dan mengeluarkan banyak air liur dan air liur itu akan diminum oleh Ahmad Suradji. Mangsa kemudiannya akan dirogol dan mayatnya ditanam di dalam kebun tebu tersebut.

Pada 27 April 1997, mayat seorang wanita yang dikenali sebagai Kemala Dewi telah dijumpai oleh seorang lelaki berhampiran kebun tebu yang kemudiannya memanggil polis. Hasil siasatan mendapati orang yang terakhir ditemui Kamala Dewi adalah Ahmad Suradji. Berikutan dengan itu, Ahmad Suradji telah ditangkap dan di soal siasat pada 30 April 1997. Pada mulanya dia menafikan penglibatan dia dalam pembunuhan Kamala Dewi namun selepas polis menjumpai barang-barang milik mangsa di rumahnya barulah dia mengakui dan akhirnya membongkar kisah pembunuhan yang dilakukan oleh dia yang dibantu oleh isterinya yang bernama Tumini yang kemudiannya telah dijatuhkan hukuman penjara seumur hidup.

Bomoh setan ini telah dijatuhkan hukuman tembak pada 10 July 2008 ketika berusia 52 tahun. Seram kan kisah ni? sebab tu aku tak pernah percaya pada segala mak nenek bomoh yang ada. Pada aku simple je..kekonon orang gi jumpe bomoh sebab nak kaya la nak lawa la..tapi cuba tengok bomoh tu sendiri..kaya ke? lawa ke? hahaha..kalau betul hebat sangat bomoh tu mesti diaorang dah buat kat diri sendiri dulu baru buat kat orang lain..



4 comments:

Featured Post

Ted Bundy Si Tampan Berhati Kering

Dilahirkan sebagai Theodore Robert Cowell pada 24 Nov 1946 di Burlington, Vermont. Lahir sebagai anak luar nikah oleh ibunya yang bernama El...